Sunday 13 May 2012

BICARA BUAT AYAH DAN IBU






Ayah dan ibu,
Pertama sekali aku ingin minta maaf dengan kalian berdua,
Seandainya selama ini,
Ada menyakit dan menguriskan perasaan kalian.

Duhai  ibu,
Jasamu tidak boleh ku bayar dengan duit,
Keranamu aku lahir kedunia,
Keranamu juga aku dibesarkan,
Betapa perit kau melahir seorang anak seperti aku,
Aku bersyukur kerana aku dilahirkan olehmu duhai ibuku.

Duhai ayah,
Kau menghantarku ke sekolah,
Untuk memberi ilmu agama yang cukup,
Untuk memanfaatkan ilmuku untuk kebaikan,
Ayah, didikanmu untukku jadikan seorang muslimah yang berguna,
Insya’Allah akan aku tunaikan.

Duhai ayah, ibu
Ingin sekali aku,
Berdiri tegak dipersada kalian,
Mengenal setitik budi,
Menghirup secangkir kasih dan sayang.
Duhai ayah, ibu
Ingin sekali aku,
Berdiri dianjung kasih kalian,
Memetik sebuah keikhlasan,
Menghamparkan selautan harapan.

Duhai ayah,ibu
Kasih dan sayang yang kau berikan,
Amatku hargai hingga akhir hayatku,
Insya’Allah aku harap hingga ke akhirat,
Kerana aku juga amat menyayangi kalian berdua.

Duhai ayah, ibu
Seandainya aku pergi dulu sebelum kalian,
Aku harap aku dapat berbakti untuk kalian,
Sebab kalian berdua insan yang amat aku sayangi,
Aku ingin lihat kalian gembira atas kejayaan yang bakalku miliki.

Duhai ayah, ibu
Terima kasih buat kalian yang tidak terhingga,
Kerana kalian aku dilahir ke bumi Allah ini,
Ya Allah, aku sangat bersyukur,
Kerana aku dilahirkan sebagai seorang Islam.


Duhai ayah, ibu
Ku mohon doa dari kalian,
Doakanku menjadi seorang muslimah yang berkualiti,
Dan juga seorang pejuang dalam Agama Allah.




No comments:

Post a Comment